آرشیو اردیبهشت ماه 1399

تعميرات موبايل در مرکز تخصصی البان

  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • ایر دراپ در موبایل و ایفون
  • وای فای و تعمیر گوشی البان
  • وای فای را به بهترین شکل ممکن با البان و تعمیر موبایل حل کنید
  • حافظه فلش چیست و چگونه کار می کند؟

البان

۶۸ بازديد

به طور متوسط 20 درصد از گوشي هاي خريداري شده در همان 12 ماه اول نياز به تعميرات موبايل دارند

خيلي از اين گوشي ها و اتفاقاتي كه برايشان افتاده است مشمول گارانتي خدمات نشده و مي بايست توسط يك تكنسين و تعميركار مجرب ، تعمير شود. حال سوال هميشه اين هست كه براي تعميرات موبايل به كجا مراجعه كنيم.

البان ، يكي از مراكز تخصصي تعميرات موبايل در تهران و كرج هست كه پاسخي محكم به اين سوال شماست. در مركز تخصصي البان ،تعمير موبايل بر پايه روش هاي اصولي و علمي به درستي و با دقت بسيار مناسب براي مشتريان انجام مي شود . در البان تلاش ما اين است كه تعمير موبايل شما در كمترين زمان ممكن و  با دقت بالا و هزينه مناسب در روند تعمير انجام شود.

البان در تعمير گوشي ، بسيار به شما نزديك است.

 

البان - ضدعفوني كردن موبايل به روش غلط به جاي كرونا خود گوشي را از بين مي‌برد

۱۴ بازديد

با توجه به گسترش سريع ويروس كرونا و اهميت شستشو در جهت پيشگيري از اين شيوع، ضدعفوني كردن موبايل نيز يكي از كارهايي است كه خوب است براي پيشگيري انجام شود. اما انجام اشتباه اين كار سبب شده تا در اين روزها درخواست هاي زيادي براي گوشي هاي خراب ضدعفوني شده در سامانه البان ثبت شوند. بنابراين تصميم گرفتيم با آموزش شيوه صحيح اين كار قدمي در جهت پيشگيري از شيوع ويروس كرونا و خرابي گوشي برداشته باشيم.

روش غلط ضدعفوني كردن موبايل چگونه است؟

تمام گوشي ها ضد آب نيستند. بنابراين شما نمي توانيد گوشي خود را اگر ضد آب نيست، در زير شير آب گرفته و با صابون آن را بشوييد. حتي اگر ضد آب هم باشد، بايد بدانيد كه در چه حد ضد آب هست و ممكن است فشار زياد آب نيز براي آن مناسب نباشد. اگر گوشيتان ضد آب بود، امكان شستشوي ملايم در زير شير آب برايتان مهيا است.

ضدعفوني كردن موبايل ، البان

اما موضوع مهم تر كه باعث مي شود خيلي از گوشي هاي ضد آب هم دچار مشكل شوند الكل است! بايد بدانيد كه ساختار الكل و آب با هم متفاوت است. چند مورد درخواست در روزهاي اخير در رابطه با از كار افتادن گوشي بعد از ضدعفوني كردن موبايل با استفاده از الكل نشانگر آن است كه كاربران شيوه صحيح كار با الكل و گوشي را نمي دانند.

مطلب مرتبط: انواع استاندارد گوشي هاي ضد آب

الكل يك حلال براي چسب محسوب مي شود. حتي اگر گوشي ضد آب باشد، با رسيدن الكل به چسب هاي دور آن اين خاصيت از بين مي رود. بنابراين نمي توان گوشي را در الكل فرو برد، چرا كه اين كار خيلي مي تواند به گوشي آسيب برساند و حتي بدنه آن را هم خراب كند.

از طرفي خيلي از قاب ها هم كه پلاستيكي هستند، با الكل خراب مي شوند.

مطلب مرتبط: ضدعفوني كردن لپ تاپ

نكته مهم تر بلندگوهاي روي گوشي است. ريختن و بدتر از آن اسپري كردن الكل داخل بلندگوها باعث خرابي بلندگو مي شود، چراكه ساختار الكل با آب متفاوت بوده و به گوشي نفوذ مي كند و چسب و … را از بين مي برد!

روش صحيح ضدعفوني كردن موبايل چگونه است؟

براي آنكه خيالمان راحت باشد، ضدعفوني كردن موبايل يك كار بسيار مناسب و توصيه شده است. اما براي انجام صحيح اين كار به شيوه زير اقدام كنيد و نكات زير را مد نظر داشته باشيد:

  • هرگز با فشار زياد به گوشي، حتي گوشي ضد آب، آب نپاشيد.
  • هرگز گوشي را داخل الكل فرو نبريد.
  • هنگام شستشو و ضدعفوني كردن، گوشي خود را خاموش كنيد.
  • براي ضدعفوني كردن موبايل خوب است به جاي ريختن الكل روي گوشي، دستمال تميز را الكلي كنيد و بعد روي گوشي بكشيد. (پدهاي الكلي مخصوص تزريقات گزينه خوبي هستند)

ضدعفوني كردن موبايل ، البان

  • در صورت نياز به اسپري كردن الكل روي گوشي، به مقدار خيلي كم و روي صفحه نمايش، جاهايي كه بلندگو ها نيستند، الكل را اسپري كرده و بعد از آن نيز با يك دستمال تميز آن را پاك كنيد.
    • اگر صفحه نمايشتان ترك دارد، مراقب باشيد الكل از طريق ترك به زير صفحه نمايش نرود!
  • براي بلندگو ها، مي توانيد از گوش پاك كن استفاده كنيد. گوش پاك كن را به مقدار كم الكلي كنيد و به گونه اي نباشد كه الكل از آن بچكد!
  • هنگام ضدعفوني كردن موبايل حتما قاب آن را جدا كرده و پشت گوشي را نيز تميز كنيد.
  • بعد از ضدعفوني كردن گوشي با الكل، حداقل يك دقيقه صبر كنيد تا الكل بپرد و سپس گوشي را روشن كنيد
  • قاب گوشي را جداگانه ضدعفوني كنيد.
  • دستگاه هايي هم هستند كه با چراغ فرابنفش كار ميكروب زدايي را انجام مي دهند كه مي توانيد استفاده كنيد.

ضدعفوني كردن موبايل ، البان

موارد بالا را حتما در ضدعفوني كردن گوشي خود در نظر داشته باشيد.

دو نكته بسيار مهم در رابطه با ضدعفوني كردن موبايل و ويروس كرونا

با رعايت نكات ذكر شده براي ضدعفوني كردن گوشي، اميدواريم كه گوشي شما آسيب نديده و ضمن تميز شدنش، شما نيز از خطر ابتلا به كرونا در امان بمانيد. اما دو نكته خيلي مهم وجود دارد كه بايد به آنها توجه دقيق داشته باشيد:

نكته مهم اول

گوشي شما با ضدعفوني كردن به صورت هميشگي تميز و بدون ميكروب و ويروس نمي ماند! بعد از فرآيند ضدعفوني، گوشي تميز هست، اما باز هم به خودش ويروس و ميكروب جذب خواهد كرد. همانطور كه دستان شما و ساير اعضاي بدن شما در برخورد با اجسام مختلف ميكروبي مي شوند، گوشي نيز اين چنين است.

مطلب مرتبط: چرا گوشي موبايل آلوده است؟

بنابراين حتي بعد از ضدعفوني كردن موبايل باز هم مراقبت هاي مربوطه را داشته باشيد و بعد از كار با گوشي، دستان خود را شسته و حتي الامكان در سفره و ميز غذاخوري از آن استفاده نكنيد.

نكته مهم دوم

چنانچه گوشي خود را شستشو دادين و خداي ناكرده دچار مشكل شد، اصلا نگران نباشيد. به هيچ عنوان لازم نيست از منزل خود براي رفع خرابي گوشي خارج شويد. وارد سامانه تعميرات البان به نشاني www.elbaan.com شويد و يك درخواست ثبت نماييد.

كارشناسان البان سعي دارند در ابتدا از طريق راهنمايي تلفني و به صورت كاملا رايگان مشكل گوشي شما را حل كنند و چنانچه مشكل حل نشد، در صورت امكان به محل شما مي آيند و گوشي شما را تعمير مي كنند و يا از شما خواسته مي شود تا گوشي را به نزديك ترين كلينيك البان ارسال نماييد.

براي مبارزه با كرونا، لطفا به توصيه هاي مسئولين بهداشتي توجه كنيد و از منزل خود تا حد امكان خارج نشويد.

البان

البان - سلامت باتري آيفون را چگونه مي‌توان تشخيص داد؟

۹ بازديد

عمر باتري گوشي ها محدود است و سرعت كم شدن عمر باتري بسيار به نوع مصرف كاربر ارتباط دارد. در گوشي هاي آيفون براي تشخيص ميزان سلامت باتري آيفون راه هايي وجود دارد كه البان برايتان توضيح مي دهد. اگر باتري گوشي آيفون شما از سلامت كافي برخوردار نبود، البان شما را كمك خواهد كرد!

چه زماني بايد نگران سلامت باتري آيفون خود باشيم؟

بعضا كاربران با مشكل باتري به البان مراجعه كرده اند، اما در واقع مشكل از جاي ديگري بوده است! اگر حس مي كنيد باتري شما نياز به تعويض دارد اول بايد سلامت آن را بسنجيد. شايد اين كوتاهي عمر باتري به دليل نوع استفاده تان طبيعي باشد. اكثر موارد مشكل، از جنس نرم افزاري بوده و نيازي به تعويض باتري پيش نيامده است.

يكي از نشانه هاي باتري ناسالم، خالي كردن ناگهاني شارژ است! يعني مثلا به صورت ناگهاني از يك درصدي به درصدي پايين تر افت مي كند، مثلا از 40 به 10 مي پرد و يا حتي ناگهاني خاموش مي شود.

مورد ديگر نياز به شارژهاي زياد و متوالي در طول روز است. گوشي را از شارژ مي كشيد و ناگهان بعد از يكي دو ساعت مي بينيد كه خيلي باتري خالي كرده است.

مورد اول خيلي مهم تر هست اما مورد دوم مي تواند ناشي از نوع استفاده شما هم باشد. اگر از هات اسپات گوشي خود استفاده مي كنيد، اگر در تنظيمات لوكيشن، براي برخي اپها لوكيشن را به صورت دائمي روشن گذاشته ايد، بازي هاي سنگين استفاده مي كنيد و … همه اينها مي تواند مصرف باتري را بالا ببرند.

سلامت باتري آيفون با عمر باتري چه فرقي دارد؟

سلامت باتري يا همان Battery Health از وضعيت كلي باتري برايتان مي گويد. اما عمر باتري يا Battery Life از ميزان باقي مانده شارژ گوشي تان مي گويد و اينكه در يك بار شارژ كردن چقدر باتري گوشي دوام مي آورد.

دو پارامتر مهم سنجش سلامت باتري، يكي حداكثر ظرفيت شارژ باتري و ديگري تعداد دفعات (سيكل) شارژ باتري است.

سلامت باتري آيفون ، البان

دستگاه هايي وجود دارند كه مي توانند سلامت باتري را تخمين زده و به شما بگويند، اما براي اين دستگاه ها باتري بايد از گوشي خارج شود. از آنجا كه باتري اكثر گوشي ها از جمله آيفون ها را نمي تواند از گوشي به راحتي خارج كرد، بنابراين اين روش اصلا توصيه نمي شود.

خوشبختانه براي گوشي هاي آيفون روش هايي وجود دارند كه برايتان توضيح مي دهيم. روش هايي كه خود گوشي به شما مي دهد و يا با استفاده از اپ و رايانه مي توانيد سلامت باتري خود را تخمين بزنيد.

تخمين سلامت باتري آيفون در iOS 11.3 به بعد

از iOS 11.3 امكاني در تنظيمات گوشي اضافه شد كه به شما كمك مي كند از سلامت باتري آيفون خود مطلع شويد. در تنظيمات (Settings) بخش باتري (Battery) را باز كنيد.

در صفحه ابتدايي به شما نشان مي دهد كه هر اپ چه مقداري از باتري شما را مصرف كرده است. اگر موردي برايتان عجيب بود، به دسترسي هاي آن اپ مراجعه كنيد. عجيب يعني اپي را كه زياد استفاده نكرده ايد، باتري زيادي مصرف كرده باشد. (در نظر داشته باشيد كه بازي، چت تصويري و اپ هاي لوكيشن محور باتري زيادي مصرف مي كنند)

گزينه اي در ميانه صفحه هست به نام سلامت باتري يا Battery Health. وارد اين بخش شويد. يك آمار كلي از باتري شما ارائه مي دهد. توضيحاتي در ابتداي صفحه برايتان نوشته و بعد حداكثر ظرفيت باتري (Maximum Capacity) و در انتها نيز يك گزينه در مورد عملكرد.

دو نمونه از باتري سالم و باتري ناسالم كه بايد تعويض شود را در عكس برايتان گذاشته ايم:

سلامت باتري آيفون ، البان سلامت باتري آيفون ، البان

اگر گوشي شما iOS 13 به بالا باشد، علاوه بر گزينه هاي گفته شده، گزينه ديگري هم براي بهينه سازي شارژ باتري وجود دارد كه قبلا آن را توضيح داده ايم و توصيه داريم حتما آن را مطالعه بفرماييد.

مطلب مرتبط: شارژ عجيب گوشي در iOS 13

در اين صفحه اگر به شما گفته شده كه باتري را عوض كنيد، واقعا به فكر تعويض آن باشيد. يك راه مطمئن و سريع و راحت هم البان هست كه باتري را با 3 ماه گارانتي برايتان در محل تعويض مي كند.

روش هاي ديگر تست سلامت باتري آيفون

به غير از خود گوشي، دو روش ديگر هم براي تست سلامت باتري آيفون وجود دارد. يكي با استفاده از اپ روي گوشي و ديگري با استفاده از نرم افزار و رايانه، كه هر دو را برايتان شرح خواهيم داد.

تست سلامت باتري آيفون با استفاده از اپ موبايل

يك اپ مناسب و رايگان، اپ Battery Life Doctor هست كه در راستاي تست سلامت باتري به شما كمك مي كند. اما از آنجا كه رايگان هست، بايد حوصله تبليغات درون برنامه اي آن را داشته باشيد

وقتي اپ را باز كنيد به شما اطلاعات مختلفي از باتري گوشي مي دهد. از ميزان كم شدن ظرفيت و عمر باتري، حداكثر ميزان شارژ شدن و … و در مجموع نيز وضعيت كلي باتري گوشي را به شما اعلام مي كند.

سلامت باتري آيفون ، البان

تست سلامت باتري آيفون با استفاده از رايانه

در رايانه هم نرم افزارهايي وجود دارند كه سلامت باتري آيفون را به شما خواهند گفت. علاوه بر سلامت، در مورد تعداد دفعات شارژ شدن گوشي نيز مي گويند. شركت اپل ادعا دارد كه باتري هاي به كار رفته در آيفون ها تا 500 سيكل امكان شارژ با عملكرد خوب را دارند.

نام نرم افزارها CoconutBattery و iBackupbot هست كه البته دومي پولي بوده و تنها مي توانيد در 7 روز مدل رايگان آن سلامت باتري را كنترل كنيد. كار با اين نرم افزارها ساده بوده و به خود خوانندگان واگذار مي كنيم. اما چنانچه سوالي در اين زمينه داشته باشيد، البان به شما كمك خواهد كرد. كافي است بپرسيد.

سلامت باتري آيفون ، البان سلامت باتري آيفون ، البان

براي باتري ناسالم چه بايد بكنيم؟

اگر دست آخر متوجه شديد سلامت باتري گوشي شما پايين هست و بايد تعويضش كنيد، يا حتي اگر نتوانستيد روش هاي گفته شده را به كار بريد و سلامت باتري را متوجه نشديد، البان به شما كمك خواهد كرد، چه براي تعويض باتري و چه براي تخمين سلامت باتري آيفون.

براي استفاده از خدمات البان، كافي است وارد سامانه البان به نشاني www.elbaan.com شويد و يك درخواست رايگان ثبت كنيد. كارشناسان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رايگان، در صورت نياز و رضايت خودتان براي تعويض باتري آيفون شما با شما هماهنگ كرده تا اين كار در محل شما و جلوي خودتان انجام گيرد! پس از پايان كار نيز، سه ماه گارانتي براي باتري خواهيد داشت!

البان - روشن كردن ماشين با آيفون در iOS 13.4

۷۱ بازديد

تلفن هاي همراه اين روزها فراتر از يك گوشي معمولي بوده و كارهاي زيادي را مي توانيم با آنها به راحتي انجام دهيم. روشن كردن ماشين با آيفون شايد يكي از كاربردهايي باشد كه كمتر كسي به آن فكر كند اما اپل در iOS 13.4‌ و تحت عنوان CarKey،‌ امكاني كه به والت اضافه خواهد شد،‌ به دنبال ايجاد آن است! كه البان برايتان توضيح خواهد داد.

البته كه اين كار و امكان ممكن است روي گوشي هاي اندرويد نيز ايجاد شود،‌ اما اپل به عنوان يكي از اعضاي كنسرسيوم ديجيتالي كردن ماشين،‌ در كنار سامسونگ و ال جي، زودتر براي ممكن ساختن اين قابليت قدم برداشته است!

استانداردسازي چيزي كه وجود دارد!

حتما مي گوييد اين كه چيز جديدي نيست! خيلي از ماشين ها اپ مخصوص به خود را دارند و مي توان آنها را با گوشي حتي هدايت كرد. سازنده هايي نظير تسلا و يا آئودي از جمله سردمداران اين عرصه هستند.

روشن كردن ماشين با آيفون ، البان

اما كاري كه اپل مي خواهد بكند،‌ فراتر از اينهاست و مي خواهد به يك استانداردي برسد كه تمام خودروها را بتوان با يك اپ واحد كنترل كرد! و شايد بتوان كليدهاي ديجيتالي را با شخص ديگري هم كه آيفون دارد به اشتراك گذاشت!

اين ويژگي جديد آيفون يك بار به صورت نرم افزاري تعريف مي شود و بعد از آن حتي وقتي آيفون خاموش هم هست و باتري ندارد مي تواند كنترل ماشين را برايتان فراهم سازد. كاملا سخت افزاري و بدون نياز به شبكه و …

روشن كردن ماشين با آيفون و CarKey چگونه خواهد بود؟

در نسخه هاي بتاي iOS 13.4‌ قابليتي با نام CarKey ديده مي شود كه يك API‌ به سازندگان خودروها اختصاص مي دهد كه مي توانند به كمك آن سوئيچ ماشين هاي NFC دار را در آن تعريف كنند.

روشن كردن ماشين با آيفون ، البان

يعني البته كه بخشي از كار سمت اپل و گوشي آيفون هست،‌ ماشين نيز بايد امكان استفاده از CarKey و فناوري NFC‌ را داشته باشد. بنابراين در اين صورت با نزديك شدن گوشي به ماشين،‌ گويي سوئيچ نزديك شده و مي توانيد از ماشين استفاده كنيد.

مطلب مرتبط: NFC چيست؟

حتي نيازي به باز كردن قفل گوشي هم نخواهد بود،‌ اما امكان اضافه كردن امنيت بيشتر و قفل نيز وجود دارد.

مطلب مرتبط: جفت كردن اپل واچ با گوشي

در حال حاضر از اپ خودرو بي نياز نمي شويد. اپ خودرو را نصب كرده و سپس وارد والت اپل مي شويد. جفت سازي انجام شده و در ماشين آيفون را در ابتداي ليست NFC‌ قرار مي دهيد. به اين ترتيب آيفون شما در اپ والت تبديل به سوئيچ شده و در مرحله بعد مي توانيد اپل واچ را هم به اين امكان مجهز كنيد.

روشن كردن ماشين با آيفون ، البان

حتي مي توانيد از طريق والت آيفون اين سوئيچ يا CarKey را با ديگران به اشتراك بگذاريد تا آنها هم بتوانند كنترل خودروي شما در اختيار بگيرند،‌ بدون آنكه نياز باشد سوئيچ به آنها بدهيد!

كلام آخر

درست است كه اين قابليت در نسخه بتاي iOS 13.4 ديده شده است،‌ اما معلوم نيست كه حتما در نسخه نهايي آن نيز باشد و ممكن است يك امكان خاص براي iOS 14‌ باشد و تا آن زمان يعني سپتامبر 2020، ارائه نشود.

اپل هنوز در مورد روشن كردن ماشين با آيفون و CarKey اعلان رسمي نكرده است، اما انتظار مي رود كه در همين سال ميلادي از آن رونمايي كند.

به نظر شما اين همه امكانات دسترسي به گوشي همراه چگونه است؟ چقدر چنين امكاني مي تواند رفاه بياورد و يا ممكن است رفاه را از بين ببرد؟ خوشحال مي شويم نظراتتان را پايين همين پست بدانيم

البان - عكس كج در آيفون را به راحتي درست كنيد

۶۴ بازديد

گاها ممكن است داراي عكس كج در آيفون خود باشيد. به احتمال زياد هنگام عكس برداري نتوانسته ايد گوشي را صاف بگيريد و يا زمان آن را نداشتين كه بتوانيد در صاف بودن گوشي و عكس دقت داشت باشيد. اما نگران نباشيد، بدون نياز به اپ اضافه مي توانيد عكس را صاف كنيد كه البان برايتان آموزش خواهد داد.

ويرايشگر عكس براي صاف كردن عكس كج در آيفون شما

اگر گوشي آيفون شما به iOS 13 آپديت شده باشد، ويرايش عكس ها كار بسيار ساده اي خواهد بود. در اين به روز رساني، ابزار ويرايش خوبي برايتان فراهم مي شود كه به راحتي مي توانيد مانند برخي اپها عكس خود را ويرايش كنيد.

عكس مورد نظر خود را باز كنيد. و روي گزينه Edit بالاي صفحه بزنيد.

عكس كج در آيفون ، تعميرات گوشي البان

سپس روي علامت مربعي شكل پايين صفحه (Crop) بزنيد

عكس كج در آيفون ، تعميرات گوشي البان

حال به بخش جديدي وارد مي شويد. در اينجا مي توانيد عكس را بچرخانيد، نسبت طول و عرض آن را تغيير دهيد و … اگر عكس منظره باشد، معمولا خود اپ، تغييراتي برايتان ايجاد مي كند.

عكس كج در آيفون ، تعميرات گوشي البان

هم ممكن است عكس كج در آيفون شما را كمي صاف كند و هم كمي از اضافات اطراف آن را حذف كند. همه اين تغييرات هم قابل برگشت هستند و هم مي توانيد بفهميد كه چه تغييراتي ايجاد شده است.

مطلب مرتبط: نحوه كار دوربين موبايل

خيلي وقتها همين تغييرات اتوماتيك كافي هستند، اما شما مي توانيد بيشتر هم روي عكس كار كنيد.

عكس كج در آيفون ، تعميرات گوشي البان

با زدن روي علامت هاي زير عكس مي توانيد در جهات مختلف تغييرات دلخواه خودتان را روي عكس اعمال كنيد. دايره، براي چرخاندن عكس است و دو تا علامت بعدي براي تغييرات سه بعدي گونه عكس هستند.

عكس كج در آيفون ، تعميرات گوشي البان

شايد هنگام چرخاندن عكس، كمي زوم بشود، دليل اين كار اين هست كه حاشيه هاي مشكي نبايد در عكس وجود داشته باشند و خود گوشي آنها را مي برد. همين كار سبب مي شود تا هنگام درست كردن اندازه عكس، به نظر برسد كه عكس زوم شده است.

براي اينكه اين موضوع زوم شدن عكس چيزي را حذف نكند، اگر احتمال گرفتن عكس كج را مي دهيد، سوژه را در وسط بگذاريد.

كلام آخر

اين بود آموزشي ديگر از البان براي آنكه بتوانيد از گوشي خود بهتر استفاده كنيد. چنانچه دوربين گوشي شما مشكلي پيدا كرده است به راحتي مي توانيد با يك ثبت درخواست ساده در سامانه تعميرات موبايل البان به نشاني www.elbaan.com براي رفع مشكل خود اقدام كنيد.

اگر نياز به آموزش هاي ديگري هم داريد، در پايين همين پست از ما بخواهيد تا ما برايتان بنويسيم و آماده اش كنيم.

البان